Bye bye my old friend Vaniljkesella

Alltså, jag är ett stort fan av vaniljkeselle, eller ska kanske säga har varit ett stort fan av vaniljkesella. Tycker det har varit supersmarrigt att använda till bär osv som halvnyttig efterrätt. Jag har ju vetat att det är långt ifrån lika nytttigt som vanlig kesella. Men idag fick jag en chock!

Kollade på innehållsförteckningen på affären, 12,5 % socker, socker var på andra plats på innehållsförteckningen. Det är ju helt sjukt!
Det innebär att det är mer än 20 gram socker i en burk med vaniljkesella?!

Nej tack säger jag numera till vaniljkesellan.

Idag blir det istället bär med turkisk yoghurt samt lite ringlad honung över istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0